søndag 1. februar 2009

Teaconnection og rom i lavendel


Buenos Aires begynner å føles mer som hjemme, vi løser trafikkryss som ikke har grønn mann, rusler gatelangs, kjøper baggio naranja og lager middager på hostellet. Kjøtt er latterlig billig, du får et halvt dyr til 8 kroner. Huset hostellet ligger i er fra tidlig 1900-tall, så her lever vi på et nydelig rom med 4 meter under taket. Hvite dører med glassmaling og vegger i lavendel. Alt ligger til rette for god stemning og den griper vi stort sett. En amerikansk venninne fra turen viste oss et herlig kafèkonsept, teaconnection. Vi har allerede vært der to ganger.

10 kommentarer:

  1. Så vakkert rom! Jeg har gått på tur med Anne E. til Sprinklet i dag, veldig glatt. Holdt på å ikke komme av gårde derfra igjen fordi bilen ble stående å spinne på speilglatt underlag. Eneste mulighet ble da å rygge noen hundre meter på glatt og smal, smal kjerrevei med grøfta på ene siden og masse fine parkerte biler på den andre siden... Heldigvis gikk det bra ;-)

    SvarSlett
  2. Fantastisk å være tilbake i BA! Anbefaler opera og urban sykling (på eget ansvar, garantert høy puls i litt krevende gater..). Jeg sto alltid igjen på andre siden, mens resten forlengst hadde turt å krysse gata. Som min papps alltid sier: "pass dæ for trafikken". Kan være et kjekt råd i BA :)
    Her handler livet om mappeinnleveringer, snart tid for seks uker praksis på vgs, og forhåpentligvis klarer jeg å bli ferdig med den :) Jeg skal holde dere oppdatert. Nyt tilværelsen!

    SvarSlett
  3. hilsen fra guro, lyktes ikke med å være noe annet enn anonym denne gangen :)

    SvarSlett
  4. Bra du ikke kræsja på glattisen! Har du fått tilbake lånekassenbrevene og sender dem videre inn da tro? :) Bente fortalte at Erling var vel hjemme igjen, vi skal møte henne ikveld for gatedans i San Telmo.

    Og takk for to koselige kommentarer fra frøken anonym :) Man er litt anonym noen ganger...jeg tenker mye på deg her, det er takket være deg at vi bor på denne fine plassen! Veldig takknemlig for det! Skal absolutt prøve ut opera og urban sykling. Rådet om trafikken er veldig på sin plass også! Oi hvor det går unna...Lykke til med ny praksis og oppgaver, intenst løp! Men det går nok veldig bra :) Vi snakkes!

    SvarSlett
  5. Første hyttetur på meget bløtt føre og glatt is, en med piggsko, den andre på fjellsko klammrende til den med forfeste. Savnet dere og sendte tekstmelding til BA. Oppdaget etterpå at L. hadde glemt å skrive 047 foran tlf-nummeret, så dermed ingen melding. Flott at dere har det fint, nydelige bilder.

    SvarSlett
  6. Anne og Erling hadde postlagt brevene! Fint å være mer sammen med Bente mens hun fremdeles er i Buenos Aires, gatedans høres hyggelig ut. Skal vi bestille hotellene eller er det praktisk at dere gjør det? Tenkte to dager i BA, to dager i Colonia og så de to siste i BA igjen?! Begge stedene ser veldig bra ut.

    SvarSlett
  7. Ros til dere for at dere trosser naturen for hyttekos. Gleder meg stort til å få sett den igjen. Om litt blir vi nødt til å skaffe oss telefonnr. som kler omgivelsene her nede bedre. De skal vi få formidlet videre. Husk dobbel 0 forran 47 da:). Hilsen fra trøtte øyne ved frokostbordet på hostellet.

    SvarSlett
  8. Hei!
    Jeg er litt mer formell i navnbruken. Det var et fint rom. Håper dere har det bra og at dere opplever mye. Jeg sitter på Blindern og titter ut på et holkete Oslo som hele tiden truer med la ansiktet mitt smøre seg utover asfalten og harde issvuller. I dag er det ca 7- grader. Det er guffent. Etterpå skal jeg på teater og se brødrene Karamasjiov (rettskrivning av navnet er diktet fritt fra hukommelsen). For tiden er jeg mest opptatt av snåsamannen, og den nasjonale debatten om vi skal tro på dette eller ikke. Føler landet kan bli splittet. Det siste er visst snåsavann. Ellers drar Hanne og jeg til Bergen siste helgen i feb for å feire Maris 25 års dag. 25 år er stort. Ha en flott dag! Gleder meg til å se dere i sommer. LOVE LOVE

    SvarSlett
  9. Besøker bloggen flittig, men finner likevel ikke alltid en vittig kommentar å legge inn. For denne gang følger jeg dermed trenden og gir en oppdatering hjemmefra: Fikk forrige uke omsider av tannreguleringen, og føler meg igjen som en fri mann. Storeulv: Sjekker Skype i blant, men uten hell. Vi bør få en bedre ordning på det der, kanskje du kan sende e-post om når du vil være pålogget? Naranja høres appelsinsk forfriskende ut! Klam klem fra Harstad

    SvarSlett
  10. Kjære frøken Lund, tusen takk for kommentar. Hehe, landet kan bli splittet ja...tøffe tak og harde saker, med sentrum i snåsa. Høres herlig ut med jentehelg i februar! Gå forsiktig på isen, gleder meg til å se deg igjen.

    Grattis med reggisen Erlend! Storeulv kommer med ytterligere kommentar...

    SvarSlett